|
|||
Werkt een radardetector in Nederland? En waar op te letten bij aanschaf van een detector
Geïmporteerde en niet aangepaste radardetectors
Een ander probleem zijn de frequenties die deze (geïmporteerde) radardetectors ondersteunen. In het buitenland worden ook op andere frequenties snelheidscontroles gehouden. In bijvoorbeeld de U.S.A. wordt de X-band (10.525 Gigahertz) ook gebruikt voor snelheidscontroles. Maar ook dichter bij huis: in Frankrijk wordt er nog steeds gebruik gemaakt van de wat oudere apparatuur, werkend op de 9.9 Gigahertz. De meeste geïmporteerde radardetectors, die op de Nederlandse markt worden verkocht, ondersteunen de volgende frequenties: 10.525 Gigahertz (X-band) 24.150 Gigahertz (K-band) 33.4 tot 36.0 Gigahertz (Ka Super Wideband) Hierdoor kan je de geïmporteerde radardetectors onderscheiden van de wel aangepaste radardetectors. Opmerking: De frequenties van een radardetector kan je in principe niet zelf aanpassen. Het te laat waarschuwen (of soms helemaal niet!) voor de Nederlandse radarcontroles komt doordat de geïmporteerde radardetectors niet zuiver op de Nederlandse frequenties zijn afgestemd. Ze zitten in de buurt en kunnen het signaal hierdoor niet zo goed ontvangen. Je kan het vergelijken met een radio die naast de zender staat ingesteld. Je hebt ontvangst, maar zwak en slecht. Let op: Wanneer je zo'n niet aan Nederland aangepaste radardetector koopt, loop je de kans dat hij je niet altijd of te laat (bijvoorbeeld pas wanneer je de controlepost al voorbij bent gereden) waarschuwt. Je hebt dan niks aan die radardetector! Zonde van je geld. Waaraan moet een goede radardetector voldoen Als je een radardetector wil aanschaffen merk je al gauw dat er een heleboel verschillende merken en types te koop zijn. Laat je niet verleiden door prijs, maar let op de mogelijkheden en zijn "kunnen". Dus dat de radardetector goed werkt. Hiermee bedoel we dat de radardetector je ruim van tevoren waarschuwt, zodat je niet, vlak voor de radarpost, vol op de rem hoeft te gaan trappen. En dat als er een radarcontrole is, de radardetector deze ook altijd meldt. Anders krijg je natuurlijk alsnog een bekeuring! Binnenkort zullen we een aantal radardetectors voor je gaan testen. Dus check de website binnenkort weer voor de testen! Verder is het van belang dat de radardetector alle 3 de "Nederlandse" radarcontrolefrequenties ondersteunt. Dus dat de radardetector alle radars op zowel de 13, 24 als 34 Gigahertz kan detecteren. Alhoewel de 13 Gigahertz steeds minder wordt gebruikt en dan met name nog op de binnenwegen. Wanneer je de radardetector veelal op de snelweg wilt gebruiken, volstaat een tweebanden-radardetector (ondersteuning van de 24 en 34 Gigahertz) in principe. Deze zijn overigens meestal goedkoper dan een driebanden-radardetector. Het is maar net hoeveel je aan een radardetector wilt uitgeven. Op een aantal radardetectors zit ook een laserdetectie-functie. Maar in de praktijk niet iets waar je wat aan hebt, omdat je snelheid na het schieten al meteen - binnen een seconde(!) - bij de agent bekend is. En omdat de laserbundel erg sterk geconcentreerd is, wordt je pas op het moment dat er op je geschoten wordt gewaarschuwd. Eventueel afremmen heeft daardoor geen zin meer. Het enige "voordeel" is dat je in ieder geval weet dat je snelheid gemeten is. Het enige "nut" is dat je vervolgens op je teller kan kijken. Te hard gereden? Pech gehad, gewoon je poen neertellen. TIP: Ben je van plan een radardetector te kopen, bestel hem dan via ons met korting! Voor onze bezoekers hebben we speciale lage prijzen kunnen bedingen. En het bespaart je ook nog eens een tocht naar de winkel, want via ons worden een aantal radardetectors - als service - ook gratis (thuis)bezorgd, ondanks de spectaculaire aanbiedingsprijs!!! Dus klik snel hier! © Copyright Snelheidsinfo.nl 1995-2002 | Disclaimer | Webdesign |