|
||
Er zijn meerdere methoden om de snelheid te controleren. Denk bijvoorbeeld aan de radar. Deze wordt het meest gebruikt en kan zelfstandig meerdere voertuigen tegelijk om snelheid controleren. Verder is er de - kleine en compacte - lasergun. Ook worden er controles met behulp van lussen in het wegdek uitgevoerd. Totslot is er zijn er de videowagen (VROS) en de trajectcontrole. RadarDit is de meeste gebruikte methode om de snelheid te controleren en bestaat al geruime tijd. Het heeft zelfs de oude snelle porsches vervangen. Bovendien kan het meerdere voertuigen tegelijk controleren en kan de radar zelfstandig zijn werk uitvoeren. De agent hoeft slechts de radar in de gaten te houden. Sommigen hiervan maken zelfs weleens misbruik van door een dutje te doen.... beter je geld verdienen dan slapend kan haast niet! meer >>> Laser
De lasergun, momenteel de nieuwste aanwinst van de politie. Handig mee te nemen omdat het klein is. Zelfs achter op de motor. Verder snel te gebruiken in tegenstelling tot de radar die eerst nog opgesteld dient te worden voordat deze zijn werk kan doen. Inductielussen Niet te detecteren met een radardetector en wordt niet alleen toegepast voor snelheidscontroles. Ook mensen die door het rode licht rijden kunnen hiermee op de foto komen. meer >>> Video
Tegenwoordig zie je er steeds meer van. Burgerauto's van de KLPD met Video Registratie Onopvallende Surveillance (VROS). Van buiten een gewonen auto, maar van binnen uitgerust met moderen elektronica welke niet te detecteren is met een radardetector.
Wekelijks zie je bij Blik op de weg de beelden geschoten vanuit deze auto's. © Copyright Snelheidsinfo.nl 1995-2002 | Disclaimer | Webdesign |